fredag 25 februari 2011

Som man säger, Koh Lanta äter tid vilket avspeglar sig i frekvensen på inlagda blogginlägg...! Divemaster-utbildningen närmar sig iallafall sitt slut och jag har bara någon dag kvar på dykbåt och att guida fundives. Emellan har jag dock gjort en liten sidokurs och tagit en PADI Deep Diver Speciality Course. Den eminenta Instruktören Jesus (Peter) och jag hade en liten egen utforskning av Hin Muang resp Hin Daeng på 40 m djup!
Sittandes på sandbotten på 40 m utförde jag en liten övningslek där Jesus ritat upp ett rutnät på sin slate och srivit siffror 1- 25 i blandad ordning. Övningen gick sedan ut på att peka på 1 sedan näsan, 2 och peka på höger öra sedan 3 peka på vänster öra och sedan 4 -näsa osv i den ordingen fram till 25. Syftet är förstås att se hur kväveberusningen slår till på dessa djup och att man normalt blir rätt seg! Gick dock väldigt bra och när jag sedan skulle göra om övningen på båten tog det längre tid. Antar att berusningen kom med viss eftersläp...!

Hin Muang
Vi har ju också hunnit vara på VISA-resa till Singapore där vi bodde hos goda vänner i deras condo-lägenhet! Mycket trevligt! Detta kan ni läsa om på Mias blogg  http://www.dykarmamma.blogspot.com.

Inga kommentarer: