fredag 25 mars 2011

Here We go again....!

Ibland gör man verkligen saker man sagt att man absolut INTE tänker göra och ibland funderar man på saker man kanske skall göra. En sak som jag verkligen funderade på om jag skulle göra när vi kom till Lanta denna gång var om jag verkligen skulle gå en Divemaster-utbildning (som är den mest omfattande av alla dykkurser) eller om jag skulle nöja mig med att nå det högsta certifikatet för nöjesdykare (Master Scuba Diver) vilket jag skulle få om kjag tog en specialkurs till på något område. Som bekant så gick jag min Divemaster till sist och den tog 2 månader. Behövde verkligen vila ett tag efter den. Hann dessutom med att guida några gånger när en bekant var här som ville dyka!
Hursomhelst, jag visste att Lisa, som äger dykcentret där vi hänger och som är Course Director, funderade på att köra en Instruktörs-utbildning i mars och att det skulle komma en Instructor Examiner till ön i början av april. (Som Instruktör kan man bara utbildas av en Course Director men man måste examineras av en utomstående examinator från PADI). Helt plötsligt finner jag mig tillsammans med en avhoppad rektor från England som ser ut som en kvarleva från Woodstock sittandes i klassrum igen och gå Instruktörsutbildning! Jag som lovat att ALDRIG gå den utbildningen! Så nu är jag 2 veckor från att, förhoppningsvis, bli PADI Instructor. Detta innebär i princip inget liv i 2 veckor då all tid går till att göra prover,prover och prover samt att sitta i pool eller strand och nöta alla övningar som ska sitta som berget när man utbildar nya dykare. Men, man flyttar gränser hela tiden och nu känner jag mig rätt bekväm med tanken att gå en PADI Instruktörs-utbildning!
I övrigt känns det som Low Season redan kommit till Thailand då vädret minst sagt varit ostadigt den senaste veckan. Hoppas det vänder igen och att solen åter kommer!

Inga kommentarer: