måndag 3 januari 2011

Dykning igen!

Så äntligen blev det en lucka för mig efter Mias hektiska jobbande som dykguide! Jag bokade en tur med dykfirman en bit upp från oss som heter Flip Flop. Det som är bra med dem förutom att de ligger på Long Beach är att de kör speedboat vilket betyder att det tar 30 min ut till dyksite, i vattnet 2 ggr med någon timmes ytintervall och sedan tillbaka vilket gör att man är tillbaka vid 13.00-tiden istället för 17.00 som är fallet med de reguljära dykbåtarna.

Denna gången åkte vi till Koh Haa som är ett trevligt ställe för både nybörjare såväl som för avancerade dykare. Vi började idag med gå ned vid ö nr 1 vid vilken den berömda "Chimneyn" finns samt ett flertal spännande " swim-throughs".


Andra dyket gjordes på den tillika berömda Yai där grottorna finns! Vi gick in högt i den högra grottan och gick upp till ytan där man har luft. Simmade bort mot grotta två där vi gick ned igen och ut.

Sedan gick vi runt ön för att sedan simma in mot lagunen  men idag var det ovanligt strömt så vi fick gå upp tidigare än beräknat. Hursomhelst så var det en bra start på dyksäsongen och i morgon börjar jag min Dive Master utbildning!

Rapporter kommer från ett just nu extremt varmt Thailand!

Inga kommentarer: